Voorbeelden uit de praktijk

“De juiste snaar raken, dat is zo mooi om te zien!”

“De juiste snaar raken, dat is zo mooi om te zien!”



Traject: Training Weerstand voor vrijwilligers van Ronald McDonald Kinderfonds.


Wat: deelnemers gingen in een interactieve en afwisselende workshop van een dag aan de slag met het thema weerstand, onder begeleiding van twee trainers.


Samen met: Marieke Gerritsen, trainer en tekstschrijver en eigenaar De Externe Schrijf


Marieke: “Het is altijd een feest om met Inge te werken! Ze is enorm betrokken bij haar deelnemers en weet de juiste snaar te raken. Ze creëert een veilige setting zodat deelnemers ontspannen en nieuwe vaardigheden durven uit te proberen. Ik ontwikkel en geef regelmatig trainingen met Inge en elke keer zijn we op zoek naar nieuwe input, nieuwe ideeën en nieuwe oefeningen. Zo houden we niet alleen de deelnemers, maar ook elkaar scherp.”
“Goede en betrokken begeleiding op weg naar het examen.”



Traject: OCC-B training Sodexo


Wat: Deelnemers begeleiden bij het leren van de theorie en het opbouwen van een portfolio op weg naar het landelijk erkende examen.


Deelnemer: Josien Klessens, cateringmedewerkster bij Sodexo.


Josien: “Wat een leuke en leerzame cursus! Ik heb veel bijgeleerd en ervaringen uitgewisseld met collega’s van andere locaties. Inge leidt deze cursus kundig, rustig en met oog voor ieders capaciteiten. Ze luistert goed en is meelevend en enthousiast. Daarnaast geeft ze heel duidelijke en opbouwende feedback zodat je je opdrachten succesvol kunt afsluiten. En ja, ik ben inmiddels geslaagd!”
“Leerlingen laten groeien en stralen! Samen krijgen we het voor elkaar.”



Traject: Mentorprogramma


Wat: In samenwerking met mentoren een programma (met mentorlessen) opgezet met speciale aandacht voor de sociaal-emotionele ontwikkeling, het leren leren, groepsontwikkeling en voortgang gedurende de schoolcarrière van de leerling. Daarnaast een format ontwikkeld voor MOL-gesprekken (Mentor-Ouder-Leerling) waarbij leerlingen hun groei presenteren gedurende het schooljaar.


Onder andere samen met: Arnold Koot, directeur Wolfert Lansing


Arnold: “”
“Iedereen in zijn waarde laten. Ik leerde het. Inge deed het.”



Traject: Training mentoren


Wat: Traject van van vijf trainingsdagen waarin de rol van de mentor, krachten en valkuilen, DISC, gesprekstechnieken, groepsdynamica en intervisie op het programma stonden.


Deelnemer: Mentor bij Wolfert Lyceum (anoniem)


A: “Vanaf dag 1 voelde ik me op mijn gemak bij Inge. Ze creëerde direct een fijne en open sfeer. We gingen aan de slag met herkenbare situaties uit de praktijk en dan wordt het echt tastbaar en geloofwaardig. Er was veel ruimte voor interactie en eigen inbreng. En door de verschillende werkvormen heb ik echt heel erg veel kunnen doen. Ik heb aan den lijve ondervonden dat het voeren van een gesprek waarbij je de achterliggende emotie niet kent veel moeilijker is dan ik van tevoren dacht.”
“Goede feedback motiveert om weer achter die computer te duiken!”



Traject:Beoordelen portfolio-opdrachten onder de loep


Wat: Elk jaar worden de beoordelaars van portfolio-opdrachten geaudit. Ook Inge kwam als trainer en beoordelaar aan de beurt.


Auditor: Dominque Klemann, namens stichting Opleidingen Contractcatering


Dominique: “Inge is een ervaren trainer met het hart op de juiste plek. Zij staat gepassioneerd voor de groep en geeft op motiverende wijze feedback aan haar kandidaten. Ze had inhoudelijk waardevolle tips waar wij ook weer beter van kunnen worden.”
“”



Traject:Persoonlijke coaching


Wat: traject om de stroeve samenwerking tussen 2 collega’s te verbeteren.


Coachee: Clarisse, medewerkster mediatheek


Clarisse: “Inge heeft mij echt verder geholpen. Je bracht mij nieuwe inzichten over mezelf en mijn relatie met mijn omgeving. Het vertrouwen tussen mij en mijn collega is van mijn kant weer helemaal terug. Ik ga weer vrolijk naar mijn werk!”
Previous
Next